• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторінка педагога-організатора

ПЛАН
ШКІЛЬНОГО САМОВРЯДУВАННЯ
2023-2024 н.р
.

РІЧНИЙ ПЛАН РОБОТИ
ПЕДАГОГА – ОРГАНІЗАТОРА на 2023/2024 н.р.

ПЛАН РОБОТИ

СИЛЬНІВСЬКОЇ ГІМНАЗІЇ

ЩОДО СТВОРЕННЯ БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В УМОВАХ ВІЙНИ, ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЇ ПРОЯВАМ НАСИЛЬСТВА

( БУЛІНГУ, ЦЬКУВАННЮ) СЕРЕД УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

НА 2023-2024 Н.Р.

Календар знаменнихдатна 2023/2024 навчальний рік

КАЛЕНДАР ЗНАМЕННИХ І ПАМ'ЯТНИХ ДАТ НА 2022 \ 2023 Н.РІК

Серпень

23 серпня – День Державного Прапора України.

24 серпня – День Незалежності України.

28 серпня – Успіння Пресвятої Богородиці. Перша Пречиста

Вересень

1 вересня – День знань.

8 вересня – Міжнародний день грамотності.

10 вересня – Всесвітній день запобігання самогубствам.

10 вересня - День фізичної культури і спорту.

10 вересня – День українського кіно.

15 вересня – День народження Google.

15 вересня – Міжнародний день демократії

18 вересня (третя субота місяця) – День фармацевтичного працівника

20 вересня – Всенародний день батька

21 вересня – Міжнародний день миру.

21 вересня – Різдво Пресвятої Богородиці. Друга Пречиста.

22 вересня – День партизанської слави.

27 вересня – День туризму в Україні.

27 вересня – Воздвиження Хреста Господнього.

29 вересня – День пам'яті жертв Бабиного Яру

30 вересня – Всеукраїнський день бібліотек.

30 вересня – День мучениць Віри, Надії, Любові та матері їх Софії.

Жовтень

1 жовтня – Міжнародний день музики.

1 жовтня – Міжнародний день людей похилого віку.

1 жовтня – День ветерана в Україні.

2 жовтня (перша неділя місяця) – День працівників освіти.

2 жовтня – Міжнародний день боротьби проти насилля.

3 жовтня – Міжнародний день лікаря.

4 жовтня – Всесвітній день захисту тварин.

7 жовтня – Всесвітній день посмішки.

9 жовтня – День художника.

8 жовтня – День юриста.

9 жовтня – Всесвітній день пошти.

10 жовтня – Всесвітній день охорони психічного здоров’я.

14 жовтня – День захисника та захисниць України.

14 жовтня – День Українського козацтва, Свято УПА, Покрова Пресвятої Богородиці

15 жовтня – Всесвітній день миття рук.

16 жовтня – Всесвітній день здорового харчування.

16 жовтня – Всесвітній день хліба.

16 жовтня (третя неділя місяця) – День працівників харчової промисловості.

18 жовтня – Європейський день боротьби з торгівлею людьми.

22 жовтня – 87 років від дня народження Бориса Ілліча Олійника (1935—2017), українського поета.

24 жовтня – День Організації Об’єднаних Націй.

24 жовтня – Всесвітній день розвитку інформації.

28 жовтня – День визволення України від фашистських загарбників

Листопад

1 листопада – Міжнародний день вегана (вегетаріанця).

9 листопада – День української писемності та мови.

13 листопада – Міжнародний день доброти.

16 листопада – День працівників радіо, телебачення та зв'язку

16 листопада – Міжнародний день толерантності.

20 листопада – Міжнародний день відмови від куріння.

20 листопада – Всесвітній день дитини.

21 листопада – День Гідності та Свободи.

25 листопада - Міжнародний день боротьби за ліквідацію насильства щодо жінок.

26 листопада (четверта субота місяця) – День пам’яті жертв Голодоморів.

26 листопада – Всесвітній день інформації.

Грудень

1 грудня – Всесвітній день боротьби зі СНІДом.

3 грудня – Міжнародний день інвалідів.

5 грудня – Міжнародний день волонтерів

6 грудня – День Збройних сил України.

7 грудня – День місцевого самоврядування.

7 грудня – 122 роки від дня народження Катерини Василівни Білокур (1900—1961), української художниці, майстра народного декоративного живопису

9 грудня – Міжнародний день боротьби з корупцією.

10 грудня – День захисту прав людини.

11 грудня (друга неділя місяця) – День благодійності.

13 грудня – День святого апостола Андрія Первозванного.

14 грудня – День вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.

14 грудня – 182 роки від дня народження Михайла Петровича Старицького (1840—1904), українського драматурга.

16 грудня – 252 роки від дня народження видатного німецького композитора Людвіга ван Бетховена (1770–1827).

19 грудня – День святителя Миколи Чудотворця.

25 грудня – Різдво Христове за григоріанським календарем.

Січень

1 січня – Новий рік.

6 січня – Святвечір.

7 січня – Різдво Христове.

11 січня – Міжнародний день «ДЯКУЮ»

13-14 січня – Старий-новий рік (Маланки і Василя).

14 січня – іменини Василя

17 січня – День дітей-винахідників.

18 січня – другий Святвечір або «Голодна кутя».

19 січня – Йордан (Водохреще), Богоявлення

21 січня – Всесвітній день снігу.

21 січня – Всесвітній День обіймів.

22 січня – День Соборності України.

27 січня – Міжнародний День пам’яті жертв Голокосту.

27 січня – 132 роки від дня народження Павла Тичини (1891-1967)

29 січня (остання неділя місяця) – Міжнародний день захисту персональних даних.

29 січня – День пам'яті героїв Крут.

31 січня – Міжнародний день без Інтернету.

Лютий

2 лютого – 211 років від дня народження Євгена Гребінки (1812-1842)

7 лютого – День безпечного Інтернету.

11 лютого – Міжнародний день жінок і дівчаток в науці.

14 лютого – День Святого Валентина (День Закоханих)

15 лютого – Стрітення Господнє (Зимобор)

15 лютого – День вшанування учасників бойових дій на території інших держав.

16 лютого – День єднання України.

17 лютого – Всесвітній День доброти.

20 лютого – День соціальної справедливості.

20 лютого – День вшанування подвигів учасників Революції гідності й увічнення пам’яті Героїв Небесної Сотні.

21 лютого – Міжнародний день рідної мови.

Березень

1 березня – День весни.

1 березня – Міжнародний день котів.

1 березня – Всесвітній день імунітету.

7 березня - Всесвітній день дитячого телебачення і радіомовлення.

8 березня – Міжнародний Жіночий День.

9 березня – Шевченків день.

12 березня – Міжнародний день сну.

14 березня – День українського добровольця.

15 березня – Всесвітній день захисту прав споживачів.

18 березня – 71 рік від дня народження Юрія Винничука (1952 р. н.).

20 березня – Міжнародний день щастя.

21 березня – Міжнародний день ляльок.

21 березня – Всесвітній день поезії.

21 березня – Міжнародний день лісів.

21 березня - Міжнародний день ліквідації расової дискримінації.

24 березня - Всесвітній день боротьби з туберкульозом.

26 березня – День національної гвардії України.

27 березня – Міжнародний день театру

Квітень

1 квітня – День сміху.

2 квітня – Міжнародний день дитячої книги.

7 квітня – Всесвітній день здоров'я.

10 квітня – День визволення м. Одеси від німецько-фашистських загарбників.

12 квітня – Всесвітній день авіації і космонавтики.

15 квітня (третя субота місяця) – День довкілля.

16 квітня – Всесвітній день голосу.

16 квітня – Пасха (Великдень).

17 квітня – День пожежної охорони.

18 квітня – Міжнародний день пам'ятників та історичних місць.

22 квітня – Міжнародний день Землі.

23 квітня – Всесвітній день книги й авторського права.

23 квітня – Всеукраїнський день психолога.

26 квітня – Міжнародний день пам’яті жертв радіаційних аварій та катастроф та річниці Чорнобильської трагедії.

28 квітня – Всесвітній день охорони праці.

29 квітня – Міжнародний день танцю.

Травень

1 травня – Свято весни і праці.

5 травня - Міжнародний день боротьби за права інвалідів.

8 травня – День пам'яті та примирення.

14 травня – День матері.

9 травня – День Перемоги над нацизмом у Другій світовій війні.

15 травня – Міжнародний день сім'ї.

15 травня - День пам’яті жертв політичних репресій.

18 травня – Міжнародний день музеїв

18 травня (третій четвер місяця) – День вишиванки.

18 травня - День боротьби за права кримськотатарського народу.

20 травня – День науки.

20 травня (третя субота травня) – День Європи в Україні

25 травня – День філолога.

29 травня (остання неділя місяця) – День хіміка

31 травня – Всесвітній день блондинок

31 травня – Всесвітній день проти тютюну

Червень

1 червня – Міжнародний день захисту дітей

19 червня – Міжнародний день батьків.

5 червня – Всесвітній день охорони навколишнього середовища.

6 червня – День журналіста України.

8 червня – Всесвітній день океанів.

9 червня – День друзів.

18 червня (третя неділя місяця) – День Батька

25 червня (остання неділя місяця) – День молоді

28 червня – День Конституції України

Індивідуальний план самоосвітньої діяльності

педагога-організатора на 2022-2023 н.р.

№ п/п

Зміст

Дата

1.

Опрацювання законодавчих та нормативно-правових документів з питань освіти:

1.Закон України «Про загальну середню освіту».

2.Державний стандарт базової та повної середньої освіти.

3.Конвенція про права дитини.

4. «Про молодіжні та дитячі громадські організації».

5. Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів.

6. Наказ Міністерства освіти і науки України № 1232 «Про затвердження плану заходів щодо посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді».

Серпень

2.

Опрацювання Листа ІМЗО від 25.07.2016 № 2.1/10-1828 «Про методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році».

Вересень

3.

Опрацювання педагогічної літератури, зокрема «Сто порад учителю» В. Сухомлинського.

Жовтень

4.

Вивчення нових наукових ідей найактуальніших педагогічних проблем у відповідності до науково-методичної проблеми: «Роль учнівського самоврядування в організації національно-патріотичного виховання школярів».

Постійно

5.

Робота над індивідуальною методичною проблемою «Роль учнівського самоврядування в організації національно-патріотичного виховання школярів».

Постійно

6.

Вивчення найактуальнішої педагогічної проблеми у відповідності до виховної проблеми школи «Створення комфортних умов для самовдосконалення, самореалізації особистості та забезпечення освітньої діяльності кожного учасника навчально-виховного процесу».

Постійно

7.

Організація роботи з підготовки учнів до участі в конкурсах, турнірах, виховних заходах.

Протягом року

8.

Відвідування районних семінарів з виховної роботи.

Протягом року

9.

Опрацювання літератури з психології дитини, зокрема книги К. В. Мурашової «Зрозуміти дитину: психологічні проблеми дітей».

Листопад

10.

Складання розробок сценаріїв виховних заходів.

Протягом року

11.

Участь у засіданнях МО класних керівників та МО вчителів гуманітарного циклу.

Протягом року

12.

Опрацювання педагогічної періодичної преси:

Журнал «Виховна робота в школі».

Журнал «Класному керівникові усе для роботи».

Журнал «Педагогічна майстерня».

Постійно

13.

Робота з сайтом школи, висвітлення виховної роботи школи на ньому.

Постійно

ПОСАДОВІ ОБОВ’ЯЗКИ

ПЕДАГОГА-ОРГАНІЗАТОРА

1. Педагог-організатор планує і організовує позаурочну навчально-виховну роботу з дітьми, підлітками, молоддю в освітніх установах, за місцем проживання.

2. Вивчає індивідуальні особливості учнів, вихованців, сприяє розвитку їх здібностей, талантів, навичок самодіяльності, самоврядування, організації змістовного дозвілля і відпочинку.

3. Спільно з педагогічними колективами, колективами установ культури, мистецтв, спортивними товариствами, творчими спілками, громадськими об’єднаннями, сім’єю розвиває мережу гуртків, секцій, клубів, об’єднань за інтересами. Залучає до роботи з ними кваліфікованих спеціалістів, працівників науки, культури, мистецтва, спортсменів, тренерів, студентів, батьків.

4. Вживає заходів щодо попередження бездоглядності та правопорушень серед неповнолітніх, здійснюєіндивідуальну роботу з педагогічно-занедбаними дітьми, підлітками.

5. Надає консультативну допомогу батькам, педагогічним працівникам.

6. Бере участь у організації літнього відпочинку і оздоровленні учнів, вихованців в освітніх установах, за місцем проживання.

7. Настановленням та особистим прикладом утверджує повагу до принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, гуманізму, доброти, працелюбства, інших доброчинностей.

8. Готує дітей, підлітків до свідомого життя в дусі взаєморозуміння, злагоди та миру між усіма нарадами, етнічними, національними, релілігійними групами.

9. Додержується педагогічної етики, поважає гідність учнів, захищає їх від будь-яких форм фізичного або психологічного насильства, запобігає вживанню ними алкоголю, наркотиків, іншим шкідливим звичкам, пропагуєздоровий спосіб життя.

10. Постійно підвищує свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру.

ПЕДАГОГ-ОРГАНІЗАТОР:

- повинен вміти ефективно застосовувати професійні знання в практичній педагогічній діяльності;

- повинен мати ціннісні орієнтації, спрямовані на всебічний розвиток.

ПАМ’ЯТКА МОЛОДОМУ ПЕДАГОГУ

Підготовка педагога до занять включає:

- формування мети;

- вивчення індивідуальних особливостей кожного вихованця;

- робота з науковою літературою;

- спеціальні методичні рекомендації;

- складання практичних завдань для цілого колективу і окремо для кожного вихованця;

- ведення необхідних робочих записів;

- прогнозування результатів своєї діяльності.

Особисті риси педагога

- морально-психологічна готовність до сприятливого клімату стосунків;

- уміння об’єднувати дітей, захопити (запалити),розвивати творчість і талант;

- здатність до самоаналізу і самовдосконалення.

ПАРТНЕРСЬКА ВЗАЄМОДІЯ

УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2019/2020 навчальному році

Потужну державу і конкурентноздатну економіку створює згуртована спільнота творчих особистостей, відповідальних громадян, активних і підприємливих. Здається, це просто і зрозуміло. Питання тільки в тому, де взяти таких громадян. Свідомими громадянами не народжуються, таких громадян можна тільки виростити. Перші враження про себе і про світ дитина отримує в сім’ї. Але її особистість, громадянська позиція, моральні якості, соціальні контакти формуються під час першої системної самостійної діяльності – упродовж навчання. [1].

Наразі головну роль у вихованні громадянина, патріота, особистості та інноватора має виконувати Нова українська школа. Вона має не просто реагувати на зміни, які відбуваються у суспільстві – а має стати авангардом, рушійною силою цих змін.

Заклади загальної середньої освіти є інститутами громадянського та національно-патріотичного виховання, які втілюють державну політику та національну ідею. Важливо, щоб школа давала не просто теоретичні знання про те, що таке демократія, національна свідомість, патріотизм, відповідальність, а навчала діяти. Як зробити, щоб виховна складова роботи закладу освіти стала дієвою? Тут є кілька аспектів: формальні, привнесені ззовні, та реальні, які йдуть з власних цінностей, поглядів, вчинків.

Якщо заклад загальної середньої освіти визначив як головну мету освітнього процесу - надання якісних знань, всебічний розвиток учнів, формування у них активної громадянської позиції, національної свідомості та самосвідомості, розвиток лідерських якостей й творчої життєвої позиції і т.п., то це буде лише формальна, привнесена ззовні ідея.

Реальна ідея формування національної свідомості та самосвідомості має розглядатися у ракурсі професіоналізму та патріотизму вчителів та керівництва школи, поєднання їхнього слова і дії, позицій, особистого прикладу, особистісних якостей, індивідуальної креативності, проявів патріотизму та активної громадянської позиції, національної свідомості та самосвідомості у професійній діяльності та міжособистісному спілкуванні, у власних цінностях, світогляді і вчинках.

Прояви патріотизму та активної громадянської позиції, національної свідомості та самосвідомості виявляються достатньо чітко не тільки в тому, як педагоги ставляться до офіційних відносин з адміністрацією, колегами і учнями але, можливо, навіть більше в тому, як ухвалюють окремі рішення в неформальній обстановці у щоденній діяльності. Особисте ставлення, керівництво повсякденними справами, врегулювання конфліктів, неформальні зустрічі з учнями, колегами, батьками, техпрацівниками – усе це відображає, причому більше, ніж якась письмова декларація чи заява те, що ви дійсно цінуєте понад усе. Тому заклад загальної середньої освіти, який пропагує демократичні цінності, національну самосвідомість, але при цьому дозволяє своїм працівникам під час спілкування з батьками та учнями, під час освітнього процесу, керуватися авторитарним, іноді навіть, диктаторським стилем поведінки, розмовляти не державною мовою, нахабно поводитися, бути нечемним і неввічливим навряд чи досягне визначеної мети.

Отже, варто зробити наголос на активне виховання, виховання через дію, створення ситуацій успіху, рольові ігри, проекти, тренінги та інші інтерактивні форми роботи.

Виховання – це наскрізний процес який формує цінності, здатність справлятися з невизначеністю та складністю, учитися вчитися, підтримувати фізичне та емоційне благополуччя, співпереживати і конструктивно вирішувати конфлікти. [10].

Педагогіка співпраці між учнем, учителем і батьками

Усі вчителі час від часу спілкуються з батьками своїх учнів. Уникнути цього не завжди приємного обов’язку неможливо, адже нерідко саме від взаєморозуміння сторін залежіть успішність дитини. Часто головним завданням є необхідність налагодити взаємодію та не допускати конфліктних ситуацій. У статті 52 закону України про освіту зазначено «учасниками освітнього процесу є: здобувачі освіти; педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники; батьки здобувачів освіти; інші особи, передбачені спеціальними законами …». Нагадуйте батькам, що такі чарівні слова як «добрий день», «дякую», «вибачте», вперше діти дізнаються від батьків. Саме дома діти вчаться бути ввічливими, старанними, порядними, поважати старших, товаришувати з друзями. Саме наслідуючи батьків діти вчаться бути охайними, доглядати за своїми речами, не брати чужого, викидати сміття в смітник і т.п. У школі такі навички та уміння лише закріплюють та розвивають.

Родина має бути залучена до побудови освітньої траєкторії розвитку дитини. Учні, батьки та вчителі, об’єднані спільними цілями та прагненнями, стають добровільними й зацікавленими спільниками, рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат.

Як показує досвід, батьки бувають різними. Деякі з них справжні взірці: цікавляться особливостями навчання, роблять усе можливе задля розвитку дитини та при необхідності консультуються з вчителем. А інші – повна їм протилежність, до того ж нерідко вони керуються думками, що їхня дитина особлива та потребує максимум уваги. Це узагальнення не вичерпне. Впевнена, що вчителі можуть додати ще кілька типів батьківської поведінки, з якою їм довелось зіштовхуватись. Педагог має знайти правильний підхід до кожного – це нюанси професії. Це не так вже й легко, але на допомогу прийде досвід апробований в загальноосвітніх закладах області.

Історії успіху

Партнерський проект «Батьківський тиждень»

В Золотоніській гімназії ім. С.Д.Скляренка провели експеримент - батьки замінили вчителів. До викладання залучили батьків – фахівців у різних галузях. Влаштували такий тиждень, щоб батьки поділилися практичними знаннями та мотивували школярів навчатися не лише заради оцінок.

Експерименту батьки не злякалися, в розкладі як фізичне виховання й етика, так і складніші предмети – алгебра, фізика та навіть французька мова. Розклад розписали на тиждень. За 5 навчальних днів у школі проведено 80 батьківських уроків. На вчителя математики перевтілилася керівник агропідприємства, трудове навчання викладала майстриня з виготовлення ляльок, суддя провів заняття з правознавства для шестикласників, назвавши його "Урок справедливості". Хоча тиждень у гімназії й батьківський, але оцінок ніхто не скасовував. Усі плани уроків узгоджені з учителями. За роботою батьків педагоги спостерігали під час уроків.

"Батьки можуть дати своїм дітям найбільше: це мотивація до навчання, повага до школи й любов до неї. Вони інфікуються з родини – це цінності, на яких родина розвивається, тому ми повинні працювати в партнерстві, бо у нас спільні інтереси – це наші діти", – наголошує директор Золотоніської гімназії ім. С. Д. Скляренка Любов Денисюк.

Більше інформації на сайті Золотоніської гімназії ім. С.Д.Скляренка http://zologym.co.ua

Концепція роботи з батьками «Родинний міст»

В опорному закладі загальної середньої освіти «Монастирищенська спеціалізована школа I-III ступенів №5» діє власна концепція роботи з батьками, результативна система співробітництва й взаємодії з ними.Традиційними вже стали:

- «Педагогічний десант»- досить цікава форма роботи з батьками, педагоги спільно з психологічною службою школи виступають на підприємствах, в організаціях з актуальними питаннями щодо виховання дітей; влаштовують з дітьми виставки, концертні програми, святкові привітання і т.дю

- «Вечори запитань і відповідей»- виступи-лекції батьків, які є фахівцями у різних сферах професійної діяльності: юристів, медиків, програмістів, працівників сільського господарства тощо на класних зборах. Після виступу за «круглим столом», у батьків та дітей є можливість висловити своє ставлення до даної проблеми. Чим більше батьки беруть участь у підготовці батьківських зборів, тим активніше вони себе ведуть на самих зборах.

Родинний міст «Школа – дитячий садочок – батьки» розпочинається «Днем відкритих дверей», вчителі початкових класів на чолі з адміністрацією школи зустрічають майбутніх першокласників та проводять екскурсії по навчальному закладі, квести, які дають можливість пізнати шкільне життя і відчути себе першокласником, майстер-класи по виготовленню різних дитячих виробів. Потім організовують батьківські збори «Ласкаво просимо!», які проводяться у форматі екскурсії. Запрошені батьки майбутніх першокласників мають змогу власними очима побачити умови, які школа надає для навчання учням, відчути атмосферу освітнього процесу та самостійно долучитися до творення Нової української школи. На завершення батьки переглядають відеоролик, який в повній мірі розкриває тісну співпрацю дитячого садочка зі школою

Більше інформації в загальнодоступній групі на Фесбуці «Опорний заклад загальної середньої освіти «Монастирищенська спеціалізована школа I-III ступенів №5»

https://www.facebook.com/groups/2056006361091752/permalink/3270922249600151/

Партнерство, як базисна засада державної політики у сфері освіти

Співпраця закладів освіти з органами влади й місцевого самоврядування, з громадськими організаціями є запорукою важливих змін у громадах і суспільстві загалом.

Все більше закладів освіти Черкаської області долучаються до співпраці з громадськими організаціями. Наприклад, Білозірська ОТГ Золотоніського району, місто Умань, м. Черкаси. Беруть участь у реалізації міжнародної ініціативи „Громада, дружня до дітей та молоді та отримали почесний статус «Громади, дружної до дітей та молоді».

Ініціатива «Громада, дружня до дітей та молоді» передбачає захист 5 базових прав дитини, включаючи право на освіту та охорону здоров’я. Більш детально з досвідом співпраці закладів освіти з місцевою громадою можна ознайомитися на сайтах відділів освіти даних громад.

Програма підтримки освітніх реформ в Україні “Демократична школа” успішно працює в Черкаській області з 2016 року.

В 2019 році до програми домучилися Смілянський навчально-виховний комплекс “Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15” та Пальмірська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Золотоніської районної ради.

Програму реалізовує Європейський центр ім.Вергеланда у співпраці з Міністерством освіти і науки України та Радою Європи з метою підтримки реформ середньої освіти в Україні. Програма сприяє зміні української школи, щоб вона виховувала активних громадян, які поважають права людини. Більше на вебсайті програми: http://www.schools-for-democracy.orgта у Фeйсбуці: www.facebook.com/schoolsfordemocracy та сайтах шкіл учасниць.

Серед різноманіття громадських організацій особливе місце займають дитячі та молодіжні об’єднання.

Право дитячих організацій на існування закріплено Законом України «Про охорону дитинства» (від 26.04.2001 р.). У ст. 23 цього Закону визначено, що діти мають право на об’єднання в самостійні дитячі організації за умови, що їхня діяльність не суперечить Конституції України та законам України, не порушує громадського порядку та безпеки держави, прав і свобод інших осіб, не шкодить, моралі та здоров’ю своєму й інших громадян.

Форми дитячих організацій:

— об’єднання за інтересами (хобі);

— об’єднання волонтерського типу;

— об’єднання соціально-виховного типу;

— субкультурні об’єднання;

— об’єднання гендерного типу;

— об’єднання змішаного типу.

30 травня 2019 року Верховна Рада ухвалила в цілому з техніко-юридичними правками законопроект №10184 "Про державне визнання і підтримку "Пласту" – Національної скаутської організації України" на державному рівні. Закон України вносить зміни до законів “Про культуру” та “Про позашкільну освіту” з метою визначення формату державної підтримки “Пласту”.

Законопроект регулює порядок державної підтримки “Пласту” і визнає історичний внесок “Пласту” в громадянську освіту дітей та молоді, отримання і становлення української державності; шанує сотні пластунів, які загинули в боротьбі за здобуття незалежності України в XX столітті й під час агресії Російської Федерації на сході України, починаючи з 2014 року. Нагадаємо, що “Пласт” – національна скаутська організація України, створена у 1911 році.

Єдиним обмеженням співпраці з громадськими об’єднаннями для навчальних закладів є норма статті 4 Закону України «Про громадські об’єднання», згідно з якою «громадським об’єднанням заборонено мати воєнізовані формування». Тож педагогам треба убезпечити дітей від членства у незареєстрованих в органах юстиції України громадських об’єднаннях, активісти яких радикально налаштовані та можуть брати участь у нелегальних воєнізованих формуваннях. [4].

При плануванні виховної роботи закладу освіти на 2019-2020 навчальний рік врахуйте ключові компетентності Нової української школи(ст. 12 закону України «Про освіту»):

- Вільне володіння державною мовою. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів). Здатність реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ – у навчанні, на роботі, вдома, у вільний час. Усвідомлення ролі ефективного спілкування.

- Спілкування іноземними мовами. Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання і письмо) у широкому діапазоні соціальних і культурних контекстів. Уміння посередницької діяльності та міжкультурного спілкування.

- Математична компетентність. Уміння застосовувати математичні (числові та геометричні) методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності. Здатність до розуміння і використання простих математичних моделей. Уміння будувати такі моделі для вирішення проблем.

- Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій. Наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в практичній діяльності. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати.

- Інформаційно-комунікаційна компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та приватному спілкуванні. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, роботи з базами даних, навички безпеки в Інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).

- Уміння навчатися впродовж життя. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації навчального процесу (власного і колективного), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою навчальну траєкторію, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя.

- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей. Усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті, на роботі. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів.

- Підприємливість та фінансова грамотність. Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави. Здатність до підприємницького ризику.

- Культурна компетентність. Здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва. Ця компетентність передбачає глибоке розуміння власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших.

- Екологічна компетентність. Уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя.

- інші компетентності, передбачені стандартом освіти.

Крім того, при плануванні виховної роботи закладу освіти на 2019-2020 навчальний рік користуйтеся нормативною базою:

- Концепція Нової української школи. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988-р,

- Концепція підтримки та сприяння розвитку дитячого громадського руху в Україні. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2018 р. № 281-р

- Концепція розвитку громадянської освіти в Україні. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 3.10. 2018 року, №710

- План дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2017—2020 роки. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 18 жовтня 2017 р. № 743-р

- Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах. Наказ Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641

- Інформаційні матеріали до 5-річчя від початку збройної агресії Російської Федерації проти України. Лист Міністерства освіти і науки України від 14.03.2019 №1/9-156

- Закон України Про повну загальну середню освіту. (Міністерство освіти і науки України розмістило на своєму сайті для громадського обговорення)

Документ містить низку концептуальних змін. Зокрема, нові механізми доступності у здобутті повної загальної середньої освіти, формування мовного середовища, усунення дискримінації, створення умов для забезпечення індивідуальної освітньої траєкторії учнів тощо.

Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, які скликаються не рідше одного разу на рік та формуються з уповноважених представників усіх учасників освітнього процесу (їх органів самоврядування — за наявності)

- органи самоврядування працівників закладу освіти;

- органи учнівського самоврядування;

- органи батьківського самоврядування.

Учнівське самоврядування:

- у діяльність учнівського самоврядуванняне мають права втручатися представники іншого органу громадського самоврядування;

- керівник органу учнівського самоврядування має право на невідкладний прийом керівником школи

Учнівське самоврядування має право:

- брати участь в обговоренні удосконалення освітнього процесу, науково-дослідної роботи, організації дозвілля, оздоровлення, побуту та харчування;

- проводити за погодженням з керівником школи заходи та/або ініціювати їх перед керівництвом;

- брати участь у заходах (процесах) із забезпечення якості освіти відповідно до процедур внутрішньої системи забезпечення якості освіти;захищати права та інтереси учнів, які навчаються в цій школі;

- пропонувати зміни до плану роботи закладу освіти, змісту освітніх і навчальних програм.

Сучасна школа має стати місцем, куди приємно ходити учням, тому що тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та водночас бути відповідальними за свої рішення і дії. Батькам теж подобається відвідувати таку школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Виховна робота та захист прав дитини. Сайт Міністерства освіти і науки [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/tag/vikhovna-robota

2. Закон України «Про освіту» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws

3. Кремень В.Г. Філософія національної ідеї: Людина. Освіта. Соціум /В.Г.Кремінь. Київ: Грамота, 2010. — С.269.

4. Лісова Н.І. Механізми соціально-педагогічного партнерства на засадах культури довіри / Н.І. Лісова [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/

5. Любицький Т.Т. Співпраця навчальних закладів і дитячих та молодіжних організацій / Т.Т. Любицький[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://journal.osnova.com.ua/article/60984

6. Нова українська школа: порадник для вчителя / Під заг. ред. Бібік Н.М. — Київ: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017. — 206 с.

7. Онаць О.М. Культурологічний модус формування національної свідомості та самосвідомості в опорному закладі освіти / О.М. Онаць [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.ukrlogos.in.ua/documents/problems_and_achievements_of_modern_science_volume_4.pdf

8. Про затвердження Державного стандарту початкової освіти: Постанова Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws

9. Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року: Розпорядження КМУ від 14 грудня 2016 р. № 988-р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws

10. Освіта на основі життєвих навичок. Адвокаційний модуль для керівних кадрів. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dlse.multycourse.com.ua/ua/

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про молодіжні та дитячі громадські організації

(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1999, № 1, ст.2)

{Щодо визнання неконституційними окремих положень
див. Рішення Конституційного Суду № 18-рп/2001 від 13.12.2001}

{Із змінами, внесеними згідно із Законами
№ 271-V від 19.10.2006, ВВР, 2006, № 50, ст.501
№ 2749-VI від 02.12.2010, ВВР, 2011, № 18, ст.125
№ 1697-VII від 14.10.2014, ВВР, 2015, № 2-3, ст.12
№ 835-VIII від 26.11.2015, ВВР, 2016, № 2, ст.17}

Цей Закон визначає особливості організаційних і правових засад утворення та діяльності молодіжних і дитячих громадських організацій та державні гарантії забезпечення їх діяльності.

Стаття 1. Законодавство України про молодіжні та дитячі громадські організації

Законодавство України про молодіжні та дитячі громадські організації складається з Конституції України, Закону України "Про об’єднання громадян", цього Закону та інших нормативно-правових актів, прийнятих на їх виконання.

Стаття 2. Визначення термінів

У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:

молодіжні громадські організації - об’єднання громадян віком від 14 до 35 років, метою яких є здійснення діяльності, спрямованої на задоволення та захист своїх законних соціальних, економічних, творчих, духовних та інших спільних інтересів;

{Абзац другий статті 2 із змінами, внесеними згідно з Законом № 271-V від 19.10.2006}

дитячі громадські організації - об’єднання громадян віком від 6 до 18 років, метою яких є здійснення діяльності, спрямованої на реалізацію та захист своїх прав і свобод, творчих здібностей, задоволення власних інтересів, які не суперечать законодавству, та соціальне становлення як повноправних членів суспільства;

{Положення абзацу четвертого статті 2 втратили чинність, як такі, що є неконституційними, на підставі Рішення Конституційного Суду № 18-рп/2001 від 13.12.2001}

Український національний комітет молодіжних організацій - спілка, що об’єднує більшість легалізованих всеукраїнських молодіжних та дитячих організацій, а також обласних, Автономної Республіки Крим, київських та севастопольських міських об’єднань молодіжних та дитячих громадських організацій.

Стаття 3. Принципи утворення і діяльності молодіжних та дитячих громадських організацій

Молодіжні та дитячі громадські організації утворюються і діють на засадах добровільності, рівноправності їх членів, самоврядування, законності та гласності, зокрема:

молодіжні та дитячі громадські організації зобов’язані доводити до відома громадськості відомості про свою діяльність у формах, що не суперечать законодавству;

інформація, що міститься у статутах, про склад керівних органів, про джерела матеріальних та інших надходжень, а також пов’язана з діяльністю молодіжних та дитячих громадських організацій, не є конфіденційною або іншою інформацією, яка охороняється законом.

Стаття 4. Засновники молодіжних та дитячих громадських організацій та їх спілок

Засновниками молодіжних та дитячих громадських організацій можуть бути громадяни України, а також іноземці та особи без громадянства, що перебувають в Україні на законних підставах, які досягли 14-річного віку.

{Частина перша статті 4 із змінами, внесеними згідно із Законом № 835-VIII від 26.11.2015}

Засновниками спілок молодіжних та дитячих громадських організацій є молодіжні та дитячі громадські організації.

Стаття 5. Членство в молодіжних та дитячих громадських організаціях

Членство в молодіжних та дитячих громадських організаціях може бути індивідуальним і колективним.

{Статтю 5 доповнено частиною першою згідно з Законом № 271-V від 19.10.2006}

Членство в молодіжних та дитячих громадських організаціях може бути фіксованим і нефіксованим.

{Статтю 5 доповнено частиною другою згідно з Законом № 271-V від 19.10.2006}

Індивідуальними членами молодіжних та дитячих громадських організацій можуть бути громадяни України, а також іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

{Частина третя статті 5 із змінами, внесеними згідно з Законом № 271-V від 19.10.2006}

Індивідуальними членами молодіжних громадських організацій можуть бути особи віком від 14 до 35 років, індивідуальними членами дитячих громадських організацій - особи віком від 6 до 18 років. Вступ неповнолітніх віком до 10 років до дитячих громадських організацій здійснюється за письмовою згодою батьків, усиновителів, опікунів або піклувальників. Особи старшого віку можуть бути членами молодіжних та дитячих громадських організацій за умови, якщо їх кількість у цих організаціях не перевищує 10 відсотків загальної кількості членів; у складі виборних органів молодіжних та дитячих громадських організацій кількість осіб старшого віку не може перевищувати третину членів виборних органів.

{Частина четверта статті 5 із змінами, внесеними згідно із Законами № 271-V від 19.10.2006, № 2749-VI від 02.12.2010}

{Частину п’яту статті 5 виключено на підставі Закону № 2749-VI від 02.12.2010}

Колективними членами молодіжних та дитячих громадських організацій можуть бути колективи інших молодіжних та дитячих громадських організацій.

{Статтю 5 доповнено частиною шостою згідно з Законом № 271-V від 19.10.2006}

Колективні члени молодіжних та дитячих організацій можуть брати участь у діяльності таких організацій у випадках, передбачених їх статутами.

{Статтю 5 доповнено частиною сьомою згідно з Законом № 271-V від 19.10.2006}

Стаття 6. Статус молодіжних та дитячих громадських організацій

Статус молодіжних та дитячих громадських організацій і їх спілок визначається відповідно до цього Закону та Закону України "Про об’єднання громадян".

{Положення частини другої статті 6 втратили чинність, як такі, що є неконституційними, на підставі Рішення Конституційного Суду № 18-рп/2001 від 13.12.2001} Молодіжний рух в Україні координується Українським національним комітетом молодіжних організацій, який є незалежною неурядовою організацією і має статус всеукраїнської спілки молодіжних та дитячих громадських організацій.

У своїй діяльності Український національний комітет молодіжних організацій керується законодавством України та власним статутом.

Вступ Українського національного комітету молодіжних організацій до міжнародних молодіжних організацій (асоціацій, союзів тощо) не є підставою для його реєстрації як міжнародного.

Стаття 7. Права молодіжних та дитячих громадських організацій

Молодіжні та дитячі громадські організації, їх спілки користуються правами, наданими їм Законом України "Про об’єднання громадян", цим Законом, іншими законодавчими актами.

Молодіжні та дитячі громадські організації та їх спілки не можуть утворювати та вступати у виборчі блоки.

{Частину третю статті 7 виключено на підставі Закону № 2749-VI від 02.12.2010}

Членські внески і добровільні пожертвування, отримані від юридичних чи фізичних осіб, що спрямовуються на здійснення статутної діяльності молодіжних та дитячих громадських організацій та їх спілок, не є об’єктом оподаткування.

Стаття 8. Участь молодіжних та дитячих громадських організацій у підготовці та прийнятті рішень з питань державної політики щодо дітей та молоді

Молодіжні та дитячі громадські організації залучаються органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування до розроблення і обговорення проектів рішень з питань державної політики щодо дітей та молоді.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування - ініціатори розроблення державної цільової програми розміщують на своєму офіційному веб-сайті проекти концепцій державних цільових програм, які стосуються дітей та молоді, а також розглядають пропозиції до них від молодіжних та дитячих громадських організацій у порядку, визначеному законом.

{Статтю 8 доповнено частиною другою згідно із Законом № 2749-VI від 02.12.2010}

Стаття 9. Форми державної підтримки молодіжних та дитячих громадських організацій

Державна підтримка молодіжних та дитячих громадських організацій здійснюється в таких формах:

надання молодіжним та дитячим громадським організаціям інформації про державну політику щодо дітей та молоді;

подання методичної та організаційної допомоги з питань соціального становлення та розвитку молоді і дітей;

сприяння створенню підприємств, установ і організацій, які надають послуги молоді та дітям або сприяють зайнятості молоді.

Молодіжні та дитячі громадські організації звільняються від сплати за державну реєстрацію та збору за реєстрацію їх символіки.

Держава здійснює підтримку і в інших формах, що не суперечать законодавству України.

Стаття 10. Фінансова підтримка діяльності молодіжних та дитячих громадських організацій

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування надають фінансову підтримку діяльності молодіжних та дитячих громадських організацій і їх спілок у межах повноважень, визначених законом.

{Частина перша статті 10 в редакції Закону № 271-V від 19.10.2006}

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування залучають в установленому порядку молодіжні та дитячі громадські організації і їх спілки до виконання замовлень для державних та місцевих потреб.

{Частина друга статті 10 в редакції Закону № 271-V від 19.10.2006}

При затвердженні місцевих бюджетів передбачаються видатки на реалізацію програм молодіжних та дитячих громадських організацій.

Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування можуть делегувати молодіжним та дитячим громадським організаціям повноваження щодо реалізації відповідних програм (проектів, заходів). У цьому випадку вони подають молодіжним та дитячим громадським організаціям фінансову та матеріальну допомогу і здійснюють контроль за реалізацією наданих повноважень, у тому числі за цільовим використанням виділених коштів.

Молодіжні та дитячі громадські організації, їх спілки, які одержують фінансову або іншу матеріальну підтримку, зобов’язані подавати звіти про цільове використання фінансів і матеріальних цінностей органам, що їх надавали, у терміни, встановлені цими органами.

Стаття 11. Відповідальність молодіжних та дитячих громадських організацій за порушення законодавства

Молодіжні та дитячі громадські організації, їх спілки несуть відповідальність за порушення ними законодавства.

За неподання звіту про використання бюджетних коштів, інших матеріальних цінностей, наданих молодіжним, дитячим громадським організаціям та їх спілкам або нецільове використання таких цінностей, отримання їх з порушенням законодавства винні особи несуть відповідальність, передбачену законодавством України.

Стаття 12. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

2. До приведення законодавства у відповідність із Законом України "Про молодіжні та дитячі громадські організації" нормативно-правові акти України застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.

3. Кабінету Міністрів України у двомісячний термін:

внести до Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законодавчих актів у відповідність із Законом України "Про молодіжні та дитячі громадські організації";

привести свої рішення у відповідність із цим Законом;

забезпечити перегляд і скасування органами виконавчої влади прийнятих ними нормативно-правових актів, що не відповідають цьому Закону;

відповідно до компетенції забезпечити прийняття нормативно-правових актів, передбачених цим Законом.

4. Статутні документи молодіжних і дитячих громадських організацій та їх спілок, зареєстрованих до набрання чинності цим Законом, протягом року після його опублікування мають бути приведені у відповідність із цим Законом. За поданням легалізуючого органу діяльність молодіжних і дитячих громадських організацій та їх спілок, статутні документи яких суперечать цьому Закону, може бути заборонена в судовому порядку.

{Пункт 4 статті 12 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1697-VII від 14.10.2014}

Кiлькiсть переглядiв: 237

Коментарi